Práce s pozorností zákazníků

Pěkný dobrý den všem,

v dnešní epizodě se zaměříme na to, jak se nám daří poutat pozornost nakupujících v komunikaci za využití symbolů značek. Následující postřehy vychází z analýz, které jsme v rámci Designcheck.ai realizovali v posledních měsících na několika desítkách marketingových materiálů jako jsou POSM, billboardy či on-line bannery.

Pozornost z pohledu práce se značkou

Neuromarketing nás učí o důležitosti práce s podvědomím, které ovlivňuje na 95% činností našeho mozku včetně rozhodování. Jednou z klíčových věcí v komunikaci je doručovat spotřebitelům na podvědomé úrovni konzistentní klíčové prvky značky a tím jim ulehčovat orientaci a rozhodování v obchodech, eshopech či jiných klíčových touch pointech. V této oblasti jsme zaznamenali velké procento kvalitně zpracovaných materiálů.

O2 užívá klíčových symbolů své značky velmi konzistentně skrze různé marketingové kampaně (modré pozadí s bublinami, bílé logo a font).

Jednou z příležitostí z pohledu pozornosti a práce se značkou vidíme v konzistenci připravovaného designu s celkovou 360° kampaní. Myslíme tím schopnost přenést klíčové prvky značky a klíčové prvky chystané kampaně do všech marketingových materiálů na celé zákaznické cestě. Praktická rada v této oblasti by mohla znít následovně: udělejme si odstup a připravovanou grafiku vždy konfrontujme s klíčovými marketingovými materiály 360° kampaně, identifikujme klíčové symboly značky i chystané kampaně, zkontrolujme, že jsme jich využili na naši grafice. 

Samozřejmě to neznamená, že musíme volit přístup copy-paste, protože každý komunikační kanál může v rámci zákaznické cesty plnit jiný účel – z pohledu sdělení, rozsahu informací, různých formátů či způsobů interakce. Přesto klíčové prvky marketingové kampaně bychom měli vždy udržet konzistentní skrze celou zákaznickou cestu, čímž spotřebiteli usnadníme její rozpoznání a rozhodování už na úrovni podvědomí.

Ukázka konzistentní marketingové kampaně “Birell si dám i na podzim” – podlahový stojanu a další marketingové materiály na zákaznické cestě (CLV a on-line banner).

Pozornost a počet grafických elementů

Oblastí, kde nacházíme nejvíc příležitostí ke zlepšení designů z pohledu upoutání pozornosti zákazníků, je používání vysokého počtu grafických elementů či textů. Na tuto oblast se zaměříme v epizodě příští.

Těším se brzy na shledanou,

Honza z Designcheck.ai