Poslední 2 roky jsme svědky boomu nakupování on-line, přesto zákazníci na kamenný obchod nezapoměli a vracejí se. Očekávání zákazníků se ale mění a kamenné obchody se budou muset na tato očekávání dobře připravit.
Rok 2022 přinese ještě větší propojení mezi kamenným obchodem a eshopem – zákazník očekává, že se mu dostane toho nejlepšího z obou prodejních kanálů a že se bude mezi nimi bezproblémově pohybovat a nakupovat. Klíčovými oblastmi zákaznické spokojenosti jsou fulfillment a zákaznický zážitek, což dnes platí pro kamenný obchod i eshop.
Eshopy by měly zoptimalizovat své weby pro mobil, který se stal naší „třetí rukou“. Neméně důležitými oblastmi jsou kvalitní obsah a uživatelsky přívětivé prostředí eshopu.
Těmto oblastem se věnoval webinář Nákupní trendy 2022 s experty na výzkum Andreou Vozníkovou, eshopy Michalem Vojákem a kamenné obchody Janem Šoltou.
Celý webinář můžete ze záznamu shlédnout zde, případně využít přehledu klíčových témat semináře s časovými odkazy, který najdete pod videem.
Klíčová témata a sdělení webináře:
1. část Andrea Vozníková na téma „Životní styl a proměny nakupování“
5:03 Jak jsme se změnili v Covidu a co nás čeká v budoucnu? Kupujeme více, ale chodíme do obchodu méně
10:45 Online je new normal
15:10 Jaké kategorie jsme v pandemii nakupovali více?
22:57 Co nového z pohledu zákazníka očekávat v retailu
2. část Jan Šolta na téma „Klíčové oblasti zákaznické spokojenosti v kamenném obchodu“
39:01 Omnichannel jako nová norma propojeného on-line a off-line retailu
42:17 Klíčové oblasti zákaznické spokojenosti jsou zákaznický zážitek a fulfillment
43:56 Zákaznický zážitek doprovází 3 trendy: bezkontaktní pokladny, personifikace a důležitost lokálnosti a sdílení zážitků
47:23 Fulfillment klade důraz na click&collect, doručování domů v daných time slotech a bezbariérový reklamační proces
49:50 Jaké jsou praktické dopady těchto trendů na kamenné prodejny
3. část Michal Voják na téma „Klíčové oblasti zákaznické spokojenosti v eshopech“
54:04 Mobil vládne návštěvám
57:06 Na co se zaměřit v navigaci, vyhledávání a filtraci
1:05:11 Nezapomenout na rychlost webu
1:07:27 Evoluce vs revoluce při redesignu eshopu
1:09:00 Jak otestovat hladký přechod na nový eshop
1:13:40 Mluvme jazykem uživatelů včetně užívání ikonek
1:15:44 Obsah je klíčový nejen pro uživatele, ale i pro vyhledávače
doplněk: odkaz na case studies užití Chatbotů zde
4. Otázky&odpovědi na závěr webináře
1:21:39 finální část semináře Q&A